Beter een (slechte) website, dan helemaal geen website? No, no, no !!!

BETER EEN (SLECHTE) WEBSITE, DAN HELEMAAL GEEN WEBSITE? NO, NO, NO !!!

 

Het belang van een goed verzorgde, duidelijke website wordt nog steeds grondig onderschat. Hebben we een vraag, willen we snel iets weten, …  Dan wijst Google ons de weg ! En zo gaat de klant ook op zoek naar jou, want het is de snelste weg om meer te weten te komen over jouw zaak. En je zou toch niet willen dat deze dan terechtkomt op een website die helemaal niet voldoet aan zijn of haar behoeften ?

#Visitekaartje 

Zie je website als een visitekaartje. Waar sta je voor en hoe wil je dat de klant jou ziet? Je website geeft de uitstaling van je hele onderneming weer. Vergeet niet dat je website vaak de laatste stap is voordat ze “echt” bij je terechtkomen. En onrechtstreeks zal een mooie en professioneel ogende site het aankoopgedrag van de consument beïnvloeden. Want vertrouwen en uitstraling doet kopen.

#Better than the rest!

Je onderscheiden van de rest is de boodschap, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Dus vergeet je neefje dat snel een website in elkaar knutselt, en denk goed na over wat je precies wilt en geef de opmaak van je website uit handen aan de experts van een reclameagentschap. Zij zullen met jou bespreken hoe je best kan communiceren met je klant en samen de juiste strategie uitstippelen. Op hun beurt zorgen zij voor de juiste functionaliteiten en een (web)design op maat.

#Multifunctioneel

Je website heeft meerdere functies:

  • Je kan je klant informeren, wat dan misschien al wat ‘onnodige’ communicatie uitschakelt. Vergeet niet dat je met je website 24u/24u  bereikbaar bent voor je klant.
  • Je kan ook communiceren met je klant. Er is geen effectiever medium om reclame voor jezelf te maken dan je eigen website. Zorg er wel voor dat alle promo’s steeds up to date zijn. Dat geldt trouwens voor alle info op je website. Er is niets zo onprofessioneel als een slecht ‘onderhouden’ website.
  • Je kan ook verkopen via je website. Het aantal online aankopen neemt logischerwijze jaarlijks enorm toe, maar anno 2015 is de Belg echt klaar om een groot deel van zijn aankopen volledig online te doen. Deze klant was anders nooit bij je langs geweest.
  • Je kan tenslotte ook faciliteren, met andere woorden: specifieke diensten verlenen via de website. De klant kan bijvoorbeeld via een eigen portaal zijn dossier raadplegen, …

Dit zijn slecht enkele troeven van een goede website, maar je ziet: de mogelijkheden zijn legio, zolang alles maar kwalitatief en stijlvol wordt uitgevoerd.

#Houdbaarheidsdatum

En zoals dat bij alles het geval is, zijn ook het design en de functionaliteiten van je website niet voor eeuwig. De trends volgen is zeer belangrijk. Je hoeft niet steeds mee te zijn met de nieuwste ontwikkelingen, maar af en toe “een update” doorvoeren is toch een minimum.

Wij volgen de trends alvast op de voet en helpen je graag verder met wat goede raad, leuke tips of een nieuwe website ;).
En vergeet niet : ‘the audience is critical’