Kies ik voor een website of enkel een voor een Facebookpagina?

Kies ik voor een website of enkel voor een Facebookpagina?

KIES IK VOOR EEN WEBSITE OF ENKEL VOOR EEN FACEBOOKPAGINA?

 

Steeds meer ondernemers stellen ons regelmatig de vraag of ze online nog aanwezig moeten zijn met een website. “Want een Facebookpagina is toch voldoende en is toch minder duur?”

Ons antwoord is duidelijk! Een website is een absolute meerwaarde, en daarvoor zijn er verschillende redenen. We sommen de belangrijkste even voor jullie op.

Elke klant is mobiel en kan op elk moment en eender waar via de smartphone of tablet op zoek gaan naar een bepaalde behoefte (winkel, bedrijf, dienst, ..). Zonder al te technisch te worden, maar veelal met een ‘algemene en omschrijvende’ zoekopdracht. En op dat moment toont Google alle mogelijke websites die in aanmerking komen voor deze zoekopdracht. Neem de proef maar op de som, je zal zien dat er geen Facebookpagina’s tussen staan.  Het is dus belangrijk dat jij daar ook tussen verschijnt met jouw website!  (Misschien ben je evenwel toch niet aanwezig in Google, maar dat heeft dan andere redenen. Dat komt aan bod in een volgende blog. )

Daarnaast wil een klant ook alle informatie duidelijk gestructureerd. Via een site zie je in een oogopslag de openingsuren, het adres, de algemene info, maar ook en vooral wat je allemaal aanbiedt. Op Facebook is de info veel beperkter en onvolledig.

 En wat met een webshop? Verkopen via Facebook is niet mogelijk. Je kan wel producten of promoties bekendmaken, meer ook niet. Daarvoor is een website nodig, waar je op een duidelijke en correcte manier je spullen aan de man kan brengen.

Moet ik dan niet aanwezig zijn op Facebook? Uiteraard wel! Maar doe het goed. Facebook dient om te “converseren” met jouw klanten. Je kan een leuke wedstrijd aankondigen, de laatste promoties bekendmaken, je kan jouw volgers informeren over de afgelopen activiteiten. Hierdoor verhoog je de betrokkenheid van jouw klanten met jouw zaak. Bovendien kan je via de Facebookpagina de link maken met je site, waar de klant dan alle nodige info terugvindt.
Het is wel belangrijk dat je actiéf aanwezig bent op Facebook. Dus op een regelmatige iets posten is dan toch aan te raden. Dit vraagt natuurlijk de nodige tijd en energie, maar enkel dan loont het om een Facebookpagina te hebben.

We adviseren steeds dat een mooie en goede website hand in hand gaat met een goed onderhouden Facebookpagina.

Wil je een mooie en vooral goede website, wij helpen jullie graag verder!